NAVIGACIJA

 

STANKO ŠKALJAK, DIREKTOR AUTOTRANSPORTNOG PREDUZEĆA PANČEVO

 

 

Naslovna strana

Istorijat

Mesna uprava

Starčevo danas

Planovi za tekuću godinu

Projekti

Kultura

Sport

Foto album

Važni telefoni

Mapa Starčeva

Starčevačke novine

Arhiva

Starčevo na Internetu

Kontakt

 
 

 

Ponovo vozi lokal?

Da, sigurno se razmišlja i smatramo da će linija broj 14 koja ide do “južne zone“ doći u Starčevo i da ćemo povećati broj polazaka. Tako da ćemo moći Starčevce da obradujemo sa većim brojem vozila i češćim polascima.

 

            Koliko godišnje ATP gubi zbog postojanja kombi prevoznika?

            - Zbog nelojalne konkurencije, odnosno kombi prevoznika koji su registrovani za vanlinijski prevoz a voze na linijama ATP-a, naše preduzeće u poslednjih deset godina mesečno gubi oko 15 miliona dinara, a godišnje je to oko 180 miliona. To je cifra koja, što se tiče prevoza, figurira u sivoj ekonomiji na teritoriji Pančeva.

            Šta bi mogli da uradite sa tim novcem?

            - Mogli bismo da kupimo jedan nov autobus mesečno. To je 12 autobusa svake godine.

            Uskoro se očekuje konkurs za kombi prevoznike kojima će biti ponuđene neke linije vašeg preduzeća?

            - Tržište javnog prevoza će biti otvoreno i da bi vozili naše linije određeni prevoznici će na konkursu morati da ispune uslove za vožnju. Na konkursu će biti ponuđene i gradske i seoske linije. Neće se javni prevoz vršiti kombijem, već će vozilo morati da bude definisano kao autobus. Da li je to vozilo sa 12, 13 i ili 15 sedišta potpuno je nebitno.

            Pretpostavljam da je linija prema Starčevu najfrekventnija?

            - Da, najveća potreba iskazana je upravo prema južnim selima. Značajan broj putnika dolazi iz tih sela.

To onda prakticno znači da će “kombisti“ koji sada voze iz Starčeva moći da voze na toj istoj liniji?

            - Tako je, ali moram da istaknem da će, takođe, i starosna struktura vozila biti propisana, kao i tehničke karakteristike, i školska sprema vozača i iskustvo.

            Vi ste već imali probnu vožnju midi-busem, kako su putnici reagovali?

            - Imali smo test vožnju na nedelju dana, uzeli smo u zakup jedan midi-bus sa 29 sedišta i testirali smo ga i u gradu i prema selima. Iamli smo vožnju i do Beograda. Putnicima se to dopalo i pokazalo se da ti autobusi potpuno zadovoljavaju potrebe za prevozom u periodu kada nije špic.

            Načuli smo i da bi moglo doći do promene trase gradskih autobusa?

            - Da. Jako je bitno da ATP na određenim linijama promeni trase. Bitno je da se građani anketiraju i da se one naprave po potrebama i željama putnika. Sadašnje linije su napravljene pre više od 20 godina i one više nisu dobre. Moramo skratiti intervale polazaka. U špicevima moramo imati autobuse na 15 minuta u gradu. Van špica polasci su na sat vremena, što je nedopustivo. Treba se pojačati i broj polazaka prema južnim selima, ali trenutni broj autobusa nam to ne dozvoljava. 

Imate li plan kada bi to moglo da počne?

            - Anketni listići su gotovi, Grad je angažovao ljude koji će anketirati građane i onda ćemo napraviti korekcije na linijama javnog prevoza.

            Kakva je situaciju u ATP-u što se tiče viška zaposlenih?

            - Mi smo u toku 2009. godine smanjili broj radnika sa 504 na 427. Po nekom ekspertskom mišljenju Saobraćajnog fakulteta sa ovim brojem vozila i linija koje imamo optimalni broj zaposlenih bio bi 320. Trebalo bi da novom sistematizacijom smanjimo broj zaposlenih, što prirodnim odlivom odlaskom u penziju, a ostalo nekon racionalizacijom. To će biti urađeno u narednih nekoliko godina, tako da zaposleni neće osetiti tu racionalizaciju na svojoj koži. U međuvremenu se nadam da će vozni park biti obnovljen kako bi ATP doveli na standard koji je prihvatljiv, i što se tiče i broja zaposlenih i broja vozila.

STUP Vršac ima autobus koji prolazi kroz Starčevo i ide do Beograda. Da li bi mogao i ATP da ima liniju Starčevo-Beograd?

            - Trebalo bi istražiti koji je to broj putnika koji putuje i onda uvesti takvu liniju, ali to zahteva angažovanje dodatnih vozila. To je sve vezano za nabavku novih autobusa.

            Znači, uskoro to ne možemo da očekujemo?

            - Sada muku mučimo sa održavanjem starog voznog parka tako da samim tim nemamo prostora za neko proširenje reda vožnje.

            U gradskim autobusima sada je tarifni sistem naplate, nema konduktera, već je beogradski sistem naplate. Šta ste time dobili?

            - Smanjili smo i olakšali rad voznog osoblja. Karte se sada kupuju na trafici. U prva tri meseca imali smo prihod veći za 15 odsto, a nismo imali zloupotreba sa novcem koji se ranije ubaciovao u kutije. Nije bilo kontrole ko je platio a ko nije. Međutim, svi gradovi koji imaju tarifni sistem naplate imaju veliki problem sa kontrolom, pa ima dosta šverca.

            Nemate dovoljno kontrolora?

            - Povećali smo broj kontrolora sa šest na 10, ali to je boljka sa kojom se susreću svi gradovi koji imaju taj sistem naplate, pa čak i Beograd i Novi Sad.

Autobus koji ste uveli tačno u ponoć iz Beograda obradovala je Pančevce.

            - Bila je velika potreba za tim autobusom jer svaka manifestacija se u Beogradu završava oko 23 časa, pogotovo u dane vikenda. U praksi se pokazalo da je bilo dobro što smo napravili takav potez. Imamo čak i potrebe penzionera koji idu za Beograd da im se obezbede besplatne mesečne karte kao što im je to Grad Pančevo obezbedio za vožnju u našem gradu. Nadam se da će Grad i ATP naći neko rešenje da penzioneri mogu da dobiju i te mesečne karte.

            I “južna zona“ je jedini seoski pravac koji ima polazak autobusa u ponoć?

            - Zato što je veća potreba za prevozom. Starčevo je specifično jer je prigradsko naselje, a po karakteru je selo. Moramo razmišljati da li prema Starčevu uvesti autobus samo do tog sela ili Starčevo uvesti u gradski saobraćaj.

            Šta je vama logičnije?

            - Po meni bi bilo bolje da do kraja Starčeva ide gradski autobus, jer bi samim tim i karta bila jeftinija. Imamo Skrobaru i Stari Tamiš koji su od grada udaljeniji više nego Starčevo pa do tamo idu gradski autobusi. Tako da je logičnije da i Starčevo ima taj status.

            Da li razmišljate o tome?

            - Da, sigurno se razmišlja i smatramo da će linija broj 14 koja ide do “južne zone“ doći u Starčevo i da ćemo povećati broj polazaka. Tako da ćemo moći Starčevce da obradujemo sa većim brojem vozila i češćim polascima. To ne zahteva velika sredstva, samo nekoliko dodatnih vozila na toj liniji i autobus bi išao do kraja sela.

I za kraj?

- Pozdravljam Starčevce i izgradnju Trga neolita!

Kako “Starčevačke novine“ saznaju od člana Gradskog veća za saobraćaj Miladina Šakića u toku 2010. godine bi trebalo da budu izmenjene trase kretanja autobusa po željama građana, pa Starčevci, kako je rekao, mogu da očekuju da čak i od ove godine budu uvršteni u gradski prevoz, gde bi trebalo da saobraća autobus na liniji broj 14, koji sada ide do Rafinerije.

 

Sajt je optimizovan za MSIE 7 i rezoluciju 1024x768.

©2010 Webmaster